Výchovné poradenství a prevence

 


VÝCHOVNÉ PORADENSTVÍ :

 

Škola se věnuje žákům se specifickými vzdělávacími potřebami, kteří potřebují podpůrná či vyrovnávací opatření.

Speciální pedagog vede nápravné čtení.

Výchovná poradkyně spolu s vedením školy, s metodiky primární prevence a se všemi pedagogy se zaměřují v průběhu roku zejména na:

  • řešení problémů dětí ( od září 2017 trvale také dětský psycholog ve škole )
  • profesionální orientaci dětí
  • metodickou pomoc pedagogům
  • evidenci a integraci žáků se specifickými poruchami učení
  • řešení patologických jevů v kolektivech dětí
  • pomoc rodičům při zvládání problémů dětí
  • spolupráci s vnějšími subjekty, zejm. Pedagogicko-psychologickou poradnou pro Prahu 7,  8  a Křesťanskou pedagogicko-psychologickou poradnou Praha 8.

 

Použitelné odkazy:

www.infoabsolvent.cz

www.flecr.cz

 

  • adaptace při přestupu z jiné školy
  • spolupráce s třídními učiteli při tvorbě plánů individuální péče
  • pomoc žákům selhávajícím v chování nebo ve výuce
  • pomoc při řešení osobních problémů (pozice ve třídě, kontakt s učiteli) nebo složité rodinné situace
  • individuální pomoc žákům se speciálními vzdělávacími potřebami + školní psycholog od září 2017
  • spolupráce s PPP, OSPOD, s Policií ČR

 

Poradenství k volbě povolání:
  • nabídka testů profesní orientace žáků 8. ročníků
  • vyhodnocení testů profesní orientace žáků 9. ročníků
  • informace k přijímacímu řízení na SŠ a SOU ( žáci, rodiče)
  • návštěva přehlídky středních škol Schola Pragensis
  • široká nabídka gymnázií a středních škol pro žáky 7. a 9. ročníků
  • informace o Dnech otevřených dveří SŠ
  • zajišťování propagačních materiálů SŠ
  • individuální konzultace (žák – výchovná poradkyně – rodič) – pomoc při výběru SŠ
  • zajištění zpětné vazby – úspěšnost našich žáků v přijímacím řízení a dalším studiu na SŠ a SOU

 

Prevence sociálně patologických jevů: 

Aktivity se uskutečňují na základě písemně zpracovaného Preventivního programu, jehož cíli jsou:

Podpora zkvalitnění sociálního klimatu ve třídách.

Vytváření bezpečného, činorodého a motivujícího prostředí. Rozvoj osobnostních, sociálních a morálně volních kompetencí již od nejnižších ročníků se zaměřením na oblast osobnostní a sociální výchovy.

Rozvoj klíčových a životních kompetencí žáků.

Podpora specializačního studia školního metodika prevence.

Plná kvalifikovanost školních poradců  v oblasti prevence a výchovného poradenství.


 

Hlavní úkoly.

  1. Sociometrická šetření v konkrétních třídách, následné diskuze a výstupy.
  2. Dotazníková šetření mezi učiteli – zkušenosti a názory, výstupy.
  3. Prohloubení spolupráce s Křesťanskou pedagogicko-psychologickou poradnou Praha 8.
  4. Přenášení výše uvedeného do běžných školních situací včetně využití potenciálu témat OSV.
  5. Studium školního metodika prevence specializačního studia na VŠ.

Naše škola se snaží o  na širokou informovanost a metodickou pomoc jako formu spolupráce s rodiči. Jako prevenci vzniku nejrůznějších problémů ve třídě využíváme výsledky sociometrických šetření na I. i II. stupni.

Témata prevence rizikového chování lze zapojit a využít v řadě předmětů, např. chemie, občanská výchova, výchova ke zdraví, dějepis, přírodopis atd.

Velmi se nám osvědčila spolupráce s občanským sdružením MISE – akce v Psychiatrické nemocnici Bohnice – prevence rizikového chování. I v tomto školním roce se uskutečnila návštěva žáků 8. a 9. tříd v azylovém domě pro matky s dětmi (Kolpingův dům v Bohnicích)    a v mateřské škole Ústavní.

ŽK a rozvrhy tříd

Vyhledávání

Novinky